Ik wil overstappen, maar kan dat zomaar?

Iedereen kan altijd overstappen. Houdt u bij een overstap met nummerbehoud wel rekening met de opzegtermijn van uw huidige contract. Een eventuele opzegvergoeding is voor uw eigen rekening.

Er zijn 5 verschillende scenario’s:

1. Overstappen zonder nummerbehoud

Overstappen zonder nummerbehoud kan altijd en per direct. U bent zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van uw huidige contract. Houdt u er wel rekening mee dat uw bestaande contract nog doorloopt tot de einddatum en dus met doorbetaling van de vaste maandkosten.

2. Overstap met nummerbehoud

Overstappen met nummerbehoud kan alleen als uw contract nog minder dan 6 maanden loopt.
Als uw contract nog langer dan 6 maanden loopt, is dit dus nog niet mogelijk. Is uw contract al verlopen? Dan heeft u een opzegtermijn van 1 maand. Dan kunt u overstappen met behoud van uw nummer.

3. Overstap met prepaid kaart

Als u een prepaid kaart heeft, kunt u gewoon gebruik maken van het aanbod. U hoeft uiteraard niet op te zeggen bij uw huidige aanbieder. U kunt zowel kiezen voor een nieuw nummer, als voor overstappen met behoud van uw nummer. Voor nummerbehoud, vult u een nummerbehoud formulier in.

4. Al klant bij de winnende aanbieder    

U kunt gebruik maken van het aanbod als uw contract binnen 2 maanden afloopt. Aanbieders mogen dit weigeren, omdat bij een contractverlenging aanbieders andere prijzen kunnen hanteren.

5. Overstap met behoud toestel

U kiest dan voor een Sim Only aanbieding, waardoor eventuele kortingen die u anders krijgt op een nieuw toestel volledig verwerkt zitten in het abonnement. Indien uw huidige toestel is aangeschaft in combinatie met een abonnement of prepaid pakket bevat het toestel mogelijk een simlock. Als u een nieuw abonnement wilt afsluiten dan moet de simlock verwijderd worden. Hiervoor kunt u een unlockcode aanvragen bij de klantenservice van uw huidige aanbieder. Deze unlockcode is gratis wanneer het toestel langer dan een jaar in uw bezit is.