Ik heb nog een lopend contract, kan ik overstappen?

De meeste huishoudens kunnen gratis overstappen, als uw contract langer dan 6 maanden doorloopt kunt u een opzegvergoeding verschuldigd zijn. In alle gevallen zegt uw nieuwe leverancier uw huidige contract op, u hoeft dus alleen maar het aanbod te accepteren!

Er zijn 4 verschillende scenario’s:

1. U wilt overstappen en uw huidige contract is al verstreken:

Dit betekent dat u maandelijks mag opzeggen. U kunt dus nu een nieuw contract afsluiten en u bent geen opzegvergoeding verschuldigd. 

2. U wilt overstappen naar een nieuwe leverancier en de einddatum van uw huidige contract ligt in de toekomst:

Afhankelijk tot wanneer uw contract afloopt (vaak max. 3maanden in de toekomst) betaalt u geen opzegvergoeding, u kunt ingaan op het aanbod. Uw nieuwe contract gaat in op de einddatum van uw huidige contract. De voorwaarden hiervan verschillen per leverancier. Vraag onze klantenservice voor meer informatie. Let op: Een eventuele opzegvergoeding wordt nooit vergoed en dient u zelf te voldoen.

3. U wilt gebruik maken van een verlengingsaanbod:

De voorwaarden hiervan verschillen per leverancier, kijk hiervoor naar de ‘voorwaarden van de aanbieding’ bij uw energie aanbieding.

4. U wilt een spoedaanmelding indienen:

Dit kan niet. Vraag onze klantenservice voor meer informatie.